מערכת הביטחון שוקלת לפרסם נתונים על השפעת המחאה

    אבי יעקב No Comments on מערכת הביטחון שוקלת לפרסם נתונים על השפעת המחאה

    ראשי מערכת הביטחון – הרמטכ"ל , ראש המוסד וראש השב"כ שוקלים למסור מידע לציבור על תמונת המצב על כשירות הארגונים – בניגוד לעמדת ראש הממשלה נתניהו. השלושה המתואמים בינהם יספרו כל אחד בנפרד באילו פעולות נוקט כל אחד מהם בארגונו כדי להתמודד עם המשבר. זאת על רקע אי כינוס הקבינט הבטחוני על ידי ראש הממשלה

    15:20
    09.05.24
    קובי פינקלר ושלמה ריזל No Comments on טורקיה תחדש את הייצוא לישראל "באופן זמני" | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרמטכ"ל, וראשי השב"כ והמוסד – שוקלים לצאת פומבית ולמסור מידע בעצמם לציבור על השפעת מחאות השמאל נגד הממשלה על כשירות מערכות הביטחון. לטענתם, המהלך יתבצע על רקע סירובו של ראש הממשלה נתניהו לזמן אותם לישיבות הקבינט להציג את המידע בפני השרים.

    מוקדם יותר היום פורסם ששר הביטחון יואב גלנט אמר כי אין למחאה נגד הרפורמה המשפטית השפעה על הגיוס. בשיחה עם מתגייסים הבוקר הבהיר השר גלנט כי הוא "עוסק כל יום להשיג פתרון לבעיית הכשירות והלכידות" ולדבריו הוא לא מתעלם ממנה.

    "יש כלכלה, לימוד תורה אך מעל הכל – צה"ל הוא הערך העליון", אמר גלנט,"כולם עוסקים בחיכוך החברתי הקיים ולדבר הזה אין שום השפעה על תהליך הגיוס ואני שמח על זה. אני עוסק כל יום להשיג פתרון לבעיית הכשירות והלכידות ולא מתעלם ממנה".

    דובר צה"ל מסר בתגובה לפרסום: "הפרסום על תיאום מהלך ציבורי פומבי בין ראשי ארגוני הביטחון משולל כל יסוד. הרמטכ"ל פועל למימוש אחריותו וסמכותו מול הדרג המדיני".

    תגובת שב"כ: "הפרסום אודות מהלך פומבי מתואם של ראשי ארגוני הביטחון – אינו נכון. ראש השב"כ מציג עמדותיו והמלצותיו בדיונים ביטחוניים סגורים ובפני דרג מדיני בלבד".

    תגובת ראש המוסד: "הידיעה בדבר תיאום זרועות הביטחון בנוגע לפגיעה בכשירות הצבא אינה נכונה, ולא משקפת את עמדת ראש המוסד, אותה הוא מבטא בפורומים הביטחוניים ומול הדרג המדיני ולא בתקשורת".



    0 תגובות